Bel voor een consult of informatie 023 - 526 39 22

gratis inloopspreekuur elke maandag van 7.30 – 09.00 uur

Fysiotherapie

Fysiotherapie is bedoeld voor mensen met bewegingsproblemen door pijnklachten en/of stijfheid aan spieren of gewrichten.
De klachten kunnen ontstaan na een overbelasting van het lichaam of gewoonweg na een verkeerd gemaakte beweging. Maar ook bewegingsproblemen door een aandoening aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen en hart kunnen worden behandeld.

De fysiotherapeut verhelpt of verbetert het klachtenbeeld. De fysiotherapeut informeert u over de oorzaak en het gevolg. Daarnaast behandelt de fysiotherapeut u met een oefenprogramma, massage en/of therapeutische apparatuur.

Met de zeer uitgebreide oefenfaciliteiten bieden wij een optimale begeleiding in het herstel.

Actieve stabiliteit van de lage wervelkolom en het bekkengebied (“core stability”) vormt de basis voor een gezonde rugfunctie in het dagelijks leven. Met de innovatieve Flexchair kan deze getest en getraind worden. Door middel van een sensor en ontvanger is de stoel verbonden met een test- en trainingsprogramma op de computer.
De Fex Chair

Een persoonlijk trainingsprogramma op de stoel versterkt de juiste spieren in de rug. Over het algemeen zijn er binnen 2 tot 4 weken goede vorderingen te zien. De Flexchair wordt tegenwoordig ook voor de Hippische sport ingezet. Door ruitertraining kan een stabiele zit getraind worden, waarmee de interactie tussen ruiter en het paard verbeterd. Hetgeen uiteraard het plezier en de prestaties positief beïnvloedt.

Dry needling is een behandeltechniek, waarbij een zeer dunne naald in een zogenoemd “triggerpoint” wordt gestoken. Deze techniek is uiterst effectief voor behandeling van uitstralende pijnklachten.

Dry needling is gebaseerd op Westerse anatomische en neurofysiologische principes en moet dus niet verward worden met acupunctuur.

Via de huid wordt in de onderliggende spier gestoken. Door in het triggerpoint te prikken wordt een “Local Twitch Response” (LTR) opgewekt. Dit is een onwillekeurige samentrekking van de spiervezels (reflex), die ervoor zorgt dat de spier meteen ontspant en de spierstofwisseling gaat herstellen. Hiermee verdwijnt het pijnlijke uitstralingsgebied dat door het triggerpoint veroorzaakt werd.
Dry needling kan een goede ondersteuning zijn van de fysiotherapie.

Het Medical Taping Concept is een methode om het genezingsproces te versnellen. Deze vorm van taping stelt het lichaam in staat op een geheel natuurlijke wijze te blijven bewegen, waarbij spieractiviteit de toevoer van bouwstoffen en de afvoer van afvalstoffen bevorderd.

We maken gebruik van elastische tape die anti-allergisch is. De rekbaarheid van de tape is vergelijkbaar met die van de huid, is waterresistent en kan makkelijk 5-6 dagen blijven zitten.

U merkt vaak niet eens dat het er op zit. Er kan ook gewoon mee gedoucht of gezwommen worden. Kortom ook tijdens het werk of tijdens het sporten werkt de tape voortdurend aan het herstel. Een heuse 24/7 behandeling dus en kan een goede ondersteuning zijn van de fysiotherapie.

Welke faciliteiten?

• Goede bereikbaarheid met parkeerruimte voor de deur. (er is een invalide parkeerplek direct voor de deur)
  • Geen wachttijden.
  • Oefenzaal met zeer uitgebreide oefen- en revalidatie faciliteiten.
  • Optimale behandelmogelijkheden in de oefenzaal
  • Privacy door aparte behandelkamers.
  • Ruime en schone kleed- en doucheruimtes met opberglockers.
  • De vestiging Aerdenhout is rolstoel toegankelijk.

Vul het formulier in en u wordt binnen één werkdag teruggebeld

cal
Behandeling binnen 24 uur Afspraak maken